08 september 2009

Rosläget

Frida fick på grund av mitt rådande snorläge idag nöja sig med att bli utsläppt genom grinden och självrasta sig i lillskogen. Hussen fick ta "dogwalken" när han kom hem från jobbet. Medan Frida rotade i skogen fotade jag några av rosorna som nu blommar hos mig.
Imorgon tänkte jag visa lite annat smått och gott som för tillfälligt syns i "billans trädgård"


Den här sötnosen kommer jag för tillfället inte på vad den heter, kommer med uppgifterna när jag släpat mig upp ur soffan och kollat i min komihågbok........


New Dawn blommar i oändlighet. Ledsamt bara att så fort den visar sig från sin allra finaste sida så blir det störtregn och blomman regnar sönder.



New Dawn


Robin Hood, liten karminröd buskros som blommar kontinuerligt.


Queen Elisabeth, fryser ner varje vinter. Men jag tycker den är så vacker tillsammans med rosa alundrot och blå riddarsporre. Även fin i buketter.


Feuerwerk, modern buskros. Jag har haft den 3-4 år och den har alltid varit fin, tyvärr drabbats av lite svartfläckssjuka i år.


Min gula rabatt under köksfönstret gillar jag, där finns bla Chinatown, Friesia och Lichtkönigen Lucia, tyvärr frös ju Peacerosorna ihjäl i vintras.


Nina Weibul tittar fram här och där i pionrabatten.


4 kommentarer:

Åsa! sa...

Rosor är alltid rosor, så är det bara! Tro det eller ej, men jag har fått löss på mina Graham Thomas rosor NU!!! Det har jag iallafall aldrig varit med om förut!

Inger sa...

Vilken fin rosenkavalkad, visst är det härligt att det fortfarande blommar.

Mira sa...

Bilden på sötnosen som du inte kommer ihåg vad den heter, är väldigt fin! Fin komposition och fina färger!

billan sa...

Åsa:
Det var det värsta, otäcka lusar nu....!!!!

Inger:
Underbart, och idag har Loise Odier börjat blomma igen.

Mira:
Attan....jag har ju glömt kolla namnet. Nu blir det till att leta fram lilla växtboken, vart har jag nu förlagt den!