26 september 2009

Hösthelg

Sista helgen i september, därefter kommer en av de månader jag inte tycker nått vidare om. Men nånting i mig säger att i år kommer det att bli den bästa oktobern i mitt liv,vi får väl se.....Denna helg verkar det bli ett finfint uteväder. Jag skall äntligen gräva ner lite vårlökar, det har varit dåligt på den fronten i billans trädgård. Några enstaka nerduttade här och där, inte kul. Nu ska det minsann bli ändring på det! Dessutom skall jag få den stora förmånen att vara barnvakt några timmar ikväll till minstingen som snart fyller tre månader. Jag blev väldigt badsugen när jag läste Ingelas inlägg idag, blir nog till att elda i vår badtunna med!
Må så gott och ta ett långsamt farväl av september!

6 kommentarer:

Ingela sa...

Just ja, tack för påminnelsen, glömmer alltid höstlökar. Jag har i alla fall beställt vitlök.

Vad kul med minstingen, dom är för goa, ha så mysigt i kväll. Vår grannfamilj har också en liten, han är nog bara 2 månader, så liten och go.

Kram
Ingleas ;-)

Bea sa...

Oj, det var en hel hög med lökar! Det kommer att blomma väldigt fint hos dig till våren.
Ja, trista månader återstår snart på detta år, speciellt mörka november :(
Må gott! /Bea

Inger sa...

Jag har också köpt tulpan- och narcisslökar som nu ligger till sig, måste göra en del annat först.
Vilken underbar dag vi haft i dag, helt otroligt.
Ha en fin söndag!

billan sa...

Ingela:
Tack själv, jag har glömt bort vitlöken igen......
Vi har haft så mysigt, lilleman och mormor. Kram och ha det bra!

Bea:
Jag har haft så dåligt med lökar. Och dom jag har är utspridda kors och tvärs ingen ordning alls. Jag hoppas det blir fint till våren.
Ha det gott du med, Bea!

Inger:
Dom blir bara finare och finare om dom får ligga till sig:)
Vädret var ju helt sagolikt går, jag gick runt i linne när jag planterade. Det var inte lika skönt idag, men söndagen har varit skön i alla fall. Nu är det snart ny vecka, må så gott!

Anita sa...

Det ser ut att bli en härlig vår i din trädgård. Jag har varit väldigt duktig och planterat mina tidigt i år. Och i år har jag inte bara planterat utan också planerat. Känns bra. Nu längtar man bara till att se hur det blir när dom kommer upp.

billan sa...

Anita:
Jag tror det kommer att bli jättefint till våren, även jag har försökt tänka till och planera lite. Det känns verkligen bra att ha en liten tanke med planterandet, jag har duttat alldeles för ofta här och där! Korkat....