13 september 2009

September hos billan del 2


I en av barnkammrarna växer årets gula stockros , vit digitalis och några nejlikor.

Här är den igen, den lilla getingen.


Smultron kantar rosenrabatten under köksfönstret.



Asarna är fortfarande kvar ute i Bodegan, vill inte ha nån frost än på ett tag. Mina asar heter, Valkyria, Freja, Ragnarök, Hugin, Munin, Mjölner, Ull, Oden och Särimner.



Sommaräpplen.



Jordärtsockorna sträcker sig långt upp i alträdet, det är nog snart skördedax.



Vet inte hur det gick till, men jag måste haft en konstig dag när jag köpte ett par av Dahlierna. Två skrikiga eländen, en lite mer polkagrisfärgad och den här som blommar i mängd och jag tycker den är så ful!




Här har vi vår vän getingen igen....



Mina kära fröpelargoner.



Smulgubbar.



Getingen igen, nu på myntan.

1 kommentar:

Inger sa...

Jag är ingen dahlia fan men tycker din dahlia är jättesnygg både till färg och form. För att inte tala om fröpelargonerna. Bodega låter häftigt.