22 september 2009

Höstdagjämning

Hos billan blev det höst redan igår när Änglarna fick flytta in i garaget. Men jag såg i min kalender på jobbet att det egentligen är idag sommaren lämnar över stafettpinnen till hösten. På lunchen klippte jag håret och köpte en ny skiva, Lars Winnersbäck´s-Tänk om jag ångrar mig igen och sen ångrar mig igen. På spisen fräser en rotfruktspytt, skall strö på massor med persilja och dragon från örthörnan. Det får bli lite stekt falukorv till, scan har en riktigt god med 68 % kötthalt...."en smak av gamla goda tiders matkultur" står det på förpackningen". Sedan en klick dijonsenap, så får det bli. Efter maten blir det tekoppen, fåtöljen, brasan och Lars W. Jag kanske till och med tar fram gitarren, det har blivit dåligt med spelandet på sistone.


Träden i sjukhusparken lyser i höstens alla tänkbara färger.


På hemvägen plockade jag upp mannen på det gamla bruket där han har sin arbetsplats.


Det blev en skön stund vid vattnet medan jag väntade på mannen.

5 kommentarer:

Inger sa...

Tror du kan ta tillvara livets goda, billan, får lära mig lite av dig. Sköt om dig!

Anita sa...

Det låter som du hade en skön dag. Och nu har stafettpinnen övergått till hösten. Inatt var det +2,1 ... ännu ingen frost. Och du ... den falukorven är god. Den kan jag till och med äta rå.

Ha en skön helg!

billan sa...

Inger:
Jag har lärt mig det med åren, det har funnits perioder jag varit väldigt "vidbränd" av allt runt omkring.

Anita:
Det blev en mycket bra dag. Vi har inte heller haft någon frost än, men några km bort har den hälsat på...Önskar dig med en skön och trivsam helg!

Britt sa...

Oj är staffet pinnen överlämnad. Ja vi har ju inge annat att vänta. Ha det fortsatt bra//Britt

Mira sa...

Åh! Precis en sådan där härlig gammal tegelbyggnad som jag älskar!!! Vackert!