06 november 2009

Fredagsläget

Hemkommen från jobbet. Tagit en lång, het dusch och tvagat av mig arbetsveckan. Blivit serverad ett glas vin. Ikväll ska jag spela musik jättehögt, laga Pasta Putanesca med sardeller och stirra in i brasan.....alltså den som brinner i kaminen:) På söndag ska mannen få kaffe på sängen, han har ödmjukt bett om att slippa få sur mjölk i sitt kaffe. Det var nämligen det jag bjöd honom på förra året vid den här tiden!
Dagens ord från högre makt: "inför Pilgrimsfärden: för att komma i Mecca måste man vara vaccinerad mot svininfluensan...... detta ger dock ingen förtur i vaccinations kön"
Må så gott alla vänner!

7 kommentarer:

Inger sa...

Ha en skön och avkopplande helg!

Hannele på Hisingen sa...

Haha, jagvill helst ha en slurk äkta vispgrädde i kaffet :)
Låter skönt med brasa, trevlig helg.

Anita sa...

Fredagsläget verkade mysigt hos dig. Hoppas lördagsläget fortsätter i samma anda.

Pastan var en nyhet för mig. Blev så intresserad att jag var tvungen att googla fram receptet. Den låter utsökt och kommer att tillagas vid tillfälle här också. Enligt wikipedia betyder namnet "Pasta på horans vis". Hur namnet kommit till råder dock delade meningar om. Här kommer det strax också att bli pasta, Spagetti Carbonara som är en av mina favoriter. Det namnet lär i sin tur betyda "Kolarhustruns pasta" ... också enligt wiki.

Lycka till med kaffet (eller kanske ska jag säga grädden) till mannen imorgon :)

Ha en skön lördag!
Anita

Britt sa...

Låter som om helgen började bra. Hoppas att den höll sig hela helgen//Britt

Ruben sa...

Hoppas farsdagskaffet blev till belåtenhet! ;-) /Ruben

Åsa! sa...

Hoppas din helg varit bra Billan!

billan sa...

Inger:
Skön var den, men den bara virvlade förbi...

Hannele:
Så här i november är jag praktiskt taget brasberoende, jag eldar och eldar så det blir nästan som en bastu i huset.

Anita:
Lite trist väder, men annars kan jag inte klaga på lördagsläget....
Jag kan verkligen rekomendera "Pasta på horans vis" mums filibabba, men en Carbonara går heller inte av för hackor!

Britt:
Kan inte klaga på helgen, den gick bara för fort!

Ruben:
Den här gången fick jag inget klagomål på fardagskaffet, endast färska, fräscha smaker:)

Åsa:
Den var avkopplande och fin!