17 november 2009

Novemberflykt

Ute är det grått, grått. I bloggvärlden är det grått, grått. Jämmer och elände........
Inger som har bloggen Kärleksstigen fick mig dock för en stund att glömma november rusket med sin Tant Betty och sin Dallimore. Jag blev så lycklig och inspirerad så att jag bestämde mig för att visa några av mina pelargoner. En del har ni kanske sett förut, men det får i så fall bli en repris i höstmörkret. Mina pellisar befinner sig nu på sin välförtjänta vintervila i garaget, där väntar dom in februari som kommer med ljus, vatten och ny jord.
Vädergudarna påstår att de skall visa sig en liten sol på lördag, vi får väl se hur det blir med det.........Summertime!


Mr Wren


Röd Rosenknopp

Fritz från Insjön


Okänd från Ingela, Träd gård en.


Millfield Gem


Asarnas Särimner


Asarnas Hugin


Mårbackas Hanna


Dunsburry


Madamme Thibault

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skogsnuvan: Härligt att se pelargoner. Jag har farmors gamla pelagoner och dom vilar just nu uppe i ett svalt fönster. Jag vet inte vad dom heter mer än Mårbacka och rosenpelargon. Dom andra är så gamla så jag vet inte.
Pelargoner är tåliga och härliga blommor som inte kräver så mycket.

Jord under naglarna sa...

Pellargoner och pastell är helt rätt att piggas upp med i gråa november, tack!

Anita sa...

Ååååh ... så glad man kan bli av pelargoner. Vilka härliga pellisar du har. Ser att du också har flera sorter av Asarnas pelargoner. Det har jag också men inte samma som du. Visst är dom härliga.

Själv har jag varit i London. Där var det fortfarande smaragdgröna gräsmattor och sprakande höstfärger. Men vi får snart glädja oss åt adventsljusen ... bara en dryg vecka kvar.

Ha en skön onsdagskväll!

Inger sa...

Av dem du visar fastnar jag för Millfield Gem, Asarnas Hugin och Dunsburry. I dag hade vi sol i flera minuter, sen var det över.
Sköt om dig!

Ruben sa...

En sådan fin samling pelargoner!!! Där ligger frugan i lä, även om hon har en hel del varianter också. ;-) /Ruben

Soldansare sa...

Vilken vacker blogg du har! Och vad härligt att se lite färggranna blommor i kontrast till allt vintergnäll som mycket riktigt finns på bloggarna (inklusive min egen) just nu.

billan sa...

Skogsnuvan:
Visst blir man glad av pelargoner....
Fint med gamla ärvda sorter, dom skall du vara rädd om!

Jord under naglarna:
Fint m P-ord...pelargon-pastell- pigg:)

Anita:
Pelargoner = Glädjespridare
Jag har nog ca femton Asar, vi kanske får ta och byta lite till våren:)
Ja du nu längtar jag evrkligen till advent!

Inger:
Visst är dom fina, hoppas bara att dom vaknar till liv igen efter vintervilan.....Ha det gott!

Ruben:
Mina vänner kallar mig för en pelargonmissbrukare! Hälsa frugan, det är fint att höra att även hon är en pelargontant:)

Soldansare:
Tack och stort välkommen!
Även jag har gnällt rätt mycket sista tiden, men nu börjar jag bli lite trött på allt grått och gnälligt, hoppas på lite sol till helgen:)