20 november 2009

Sommaränglar, Ulf Lundell och Barnkonventionen

Ännu en torparhelg. En välbehövlig vila! Livet har varit en aning påfrestande på sista tiden, en nära anhörig svårt sjuk och för mycket arbete på för lite tid!
Vi blev en aning halvskraja på vägen till Torpet, insåg att behovet av vila var stort. Efter ca 9 mils resa längs den stora E-14 är det dags för en vänstersväng på en mindre väg. Det är en stor väl uppmärkt och upplyst korsning......Jag kör och plötsligt säger mannen, vart faan är vi ??? Jag känner inte igen vägen! Jag hade missat avfarten och vi befann oss helt plötsligt i Jämtland. Det blev till att göra en U-sväng och åka tre mil tillbaka, därefter en högersväng eftersom vi kom från motsatt håll:)
Nu ska vi vila och tanka energi. Pasta och italienskt i glaset, därefter blir det god choklad och ett par cl mörk rom, det är fin glöd i kaminen och tonerna av favoriten Evangeline ljuder på Torpet.
Idag har vi dubbel anledning att fira, Ulf Lundell fyller 60 år och för mig som är en barnmänniska är det också viktigt att påminna om att FNs Barnkonvention har funnits i 20 år!

Anita som har bloggen "De fyra blomsterhaven" frestade mig idag med sina änglatrumpeter. Mina änglar vilar sött i garaget, om några månader är det dax för dom att vakna igen.
Må så gott alla vänner, nu ska jag vila!


7 kommentarer:

Katarina sa...

Hoppas att du kan vila ordentligt i helgen! Låter som en väldigt god middag ;O)

Inger sa...

Vila på torpet måste vara toppen, så härligt med ett miljöombyte.
Sköt om dig!

Anonym sa...

Skogsnuvan: Synd att du inte fortsatt din galna väg till mig så jag hade haft sällskap i bastun.

Anonym sa...

Jag körde förbi infarten till Brösarps backar på Österlen i våras...och fick köra många mil tillbaka. Sånt händer! Evangeline är min favorit också och jag önskar er en lugn och skön helg!

Anita sa...

Jag hoppas nu att du får en riktigt skön och avkopplande helg på torpet.

Vilka otroligt härliga trumpeter du har. Gillar den svagt rosa. Och ditt änglaträd! Fantastiskt. Det måste jag prova till nästa år.

Koppla nu av riktigt, riktigt mycket.

Annika Christensen sa...

Tack för nytt bloggtips det är så kul med nya bloggar.
annika

billan sa...

Katarina:
Vi har njutit av god mat och välbehövlig vila hela helgen:)

Inger:
Torpet är bästa tänbara stället för vila och återhämtning.
Det är så skönt!

Skogsnuvan:
Hihi det va ju lite tokigt, jag borde fortsatt gasa frammåt. Och du tänk vad Oskar och Pusan hade blivit glada:)

Slottsträdgårdsmästaren:
Känns uppmuntrande att det inte bara är jag som kör fel och strular:)Din felkörning kanske berodde på att du var så förhäxad av det vackra landskapet??
Vi har det så lugnt och skönt här, stannar inatt med och åker direkt till jobbet imorgonbitti!


Anita:
Visst är änglakören ljuvlig:)
Till våren tänker jag gräva ner hinken med änglaträdet i backen, det var lite kämpigt med blåsten i somras.
Vi har vilat och vilat, det är så skönt här. Jag vil intee åka in till stan.....

Annika:
Varsågod...Anitas blogg är så fin så fin:)