21 november 2009

Novemberljus

Under över alla under! När jag slog upp mina smaragdgröna ögon imorse och tittade ut genom torparfönstret såg jag en klarblå himmel! Såg jag i syner? Famlar efter glasögonen, det kan inte vara sant....minns inte när jag senast såg nått liknande! Blå himmel och vita små moln....)))



En härlig dag på torpet har vi haft, frisk luft, blå himmel och en underbar sol.



Ett hett skumbad, en guiness och Amelias jul. Under tiden stämmer "min egen tappre råddare" gitarren min. Musik, god mat och dryck. Tystnad. Vi har det fint på torpet, en vilodag till.....sen är vi redo igen.


6 kommentarer:

Skatan sa...

Visst ääär det härligt när man ser att himmelen är "oskyldigt blå" (Gärdestadsrad) efter många långa gråvädersdagar. Jag måste ju naturligtvis titta in hos dig i retur så att säga, nyfiken som jag är. Det är ju så man upptäcker nya bloggvänner. Hoppas söndagen också bjuder på blå himmel ... men jag är inte så säker på det. SMHI du vet "lovar runt men håller tunt" ...

Anita sa...

Så skönt att också du fick se solen. Det var en härlig dag igår vädermässigt och eftermiddagen njöt jag med kameran i min trädgård. Men solen har idag gömt sig igen bakom de där förargliga molnen. Jag hoppas att hon kanske finns kvar hos dig så du får njuta av lite blå himmel idag också.

Ha en skön söndag :)

Inger sa...

Bra att du har det lugnt på torpet. Solen var nästan chockartad i går. Tittade till min trädgård som jag inte har gjort på länge. Ha en fin söndag!

billan sa...

Skatan:
Kul att du tittade in!
Idag är himmlen lika skyldigt grå igen:) Inte ens YR.no tror på himmel blå, trist.....

Anita:
Tyvärr lyser solen med sin frånvaro idag, det bjuds bara på dis och duggregn. Vi har mest varit innomhus, smådonat, satt upp stjärna och ett par stakar.
Men en skön söndag har vi:)

billan sa...

Inger:
Tror inte solen visat sig på våra breddgrader på hela månaden.... härligt att du fick en fin trädgårdssund! Men solen smakar mer:)

Britt sa...

Det är så härligt när solen tittar fram, vi är inte direkt bortskämda med den just nu.Låter som ni haft en trevlig helg//Britt