05 november 2009

Slottsträdgårdsmästarens fototävling och sommarminnen

Snart är årets första novembervecka avklarad. Jag är döless på orden - vaccination, influensa och tamiflu.............I tisdags berövade en trasig blå bankomat mig på 5000 kronor, inte bra för nattsömnen. Enligt banken borde pengarna komma tillbaka på kontot inom ett par dagar ! Nu har det gått drygt två dygn, fortfarande 500o minus på kontot. Inte alls bra för nattsömnen vill jag påstå!
Idag har det kommit några centimeter blöt snö, det är grått och trist. Hit med lite glögg och advent, tror banne mig jag går ut i förrådet och letar rätt på några ljusslingor........
Nu får det vara nog med gnället, dax att göra reklam för Slottsträdgårdsmästarens fototävling. Ett härligt initiativ med en fototävling i november, den mörkaste av alla tider. Den pågår till 14 november, det blir sannerligen en stor utmaning att få inspiration till fotografering en månad som denna.......

Nu sluter jag ögonen och minns sommaren som gick.

Det känns overkligt att jag för inte så länge sedan gick runt i shorts och solhatt och pysslade om mina kära pelagoner!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skogsnuvan: Slottsträdgårdsmästaren har verkligen en fin sida för oss som gillar det som växer och gror. Jag har lagt in mina sommakort på skärmsläckaren hemma så jag kan trösta mig med när jag går förbi datorn. För nu behövs det verkligen tröst.

Åsa sa...

Ja, nu behöver man ta fram alla dessa minnen från en annan årstid, för lite smågrått är det allt!
Slottis har en fantastisk blogg, och fototävlingen är verkligen ett gott initiativ!

Anita sa...

Slottsträdgårdsmästarens fototävling är verkligen en ljusglimt i novembermörkret precis som din härliga sommarbild. Men hur i hela världen ska man lyckas få någon bild när vädret bara är grått, grått och åter grått. Nu har det dessutom börjat regna här igen.

Och din bankomathistoria är ju en fruktansvärd rysare. Hu, hoppas nu innerligt att pengarna kommit in på kontot idag. Jag håller tummarna stenhårt för att dom finns där nu.

En skön helg önskar jag dig!

billan sa...

Skogssnuvan:
Tack för tipset, sommarbilder som skärmsläckare får det bli!

Åsa:
Här är lika grått idag med, fy sjutton.

Anita:
Håller med om att det verkar omöjligt att få till en novemberbild värd namnet i detta grå, grå, grå....
Inga pengar in på kontot idag heller..de senaste är att det kan ta 3-4 bankdagar. Eländigt om jag får säga!
Önskar dig detsamma!

Hannele på Hisingen sa...

jo, men nu kan vi pyssla med julblommor i stället :)

billan sa...

Hannele:
Ja nu börjar det bli dax för mossa, ris och julblommor. Lite glögg till så är det fulländat!