14 januari 2010

Det våras i garaget

Kommer ni ihåg den vackra klematisen Madamme Le Coultre som jag köpte i somras, den som växte i ampel...Jag var lite orolig för hur den skulle klara vinterförvaringen. Den har fått bo tillsammans med pelargoner, änglatrumpeter och min fikonbuske i garaget. Häromdagen när jag skulle ge dom små liven en liten vattenskvätt, lyste det plötsligt grönt bland de bruna, trötta pelargonerna.........


En knopp i ampelklemtisen......Ni kan inte tro vad jag blev glad i hjärtat!



Det här tycker jag är ljuv musik för en frusen själ!
Minns november 2006, en härlig spelning på Pipeline med Sundström, Ramsby och Hederos.....

10 kommentarer:

Ingela sa...

Lite kyligt är den kanske, tur att värmen håller sig i ditt garage i alla fall. Roligt att växterna känner på sig att det är dags.

Ingela

Pilo sa...

Vilken fin liten blogg du har med vackra bilder. Istapparna är helt otroliga!

Tack för att jag fick titta in.

Åsa sa...

Det var inte illa, till att blomma såhär mitt i vinterkylan!

Anita sa...

Nu blev jag oerhört intresserad. Madame Le Coultre köpte jag i våras för att ha i min vita rabatt. När jag började studera den nogrannare så stod det att den blommade på fjolårsskotten och att den måste stå varmt och soligt och mycket gynnsamt. Den vita rabatten var då utesluten och hela sommaren stod den i mitt uterum. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra med den. På förhösten så planterade jag den vid min honugsros. Det ska bli så spännande att se om den klarar denna vinter och ... det ska bli såå spännande att följa din Madame. Grattis! Jättekul för dig.

Och tack för dagens musikval. Så mycket bra musik det finns. Den här hade jag inte hört föut.

Ha det så bra!
/Anita

Britt sa...

så kul att se att det börjaar att få liv//Britt

skogsnuvan sa...

Skogsnuvan: En blomknopp mitt i vinterns hemska tid kan verkligen göra en glad. Känns lite som ett under och ett hopp om att kanske kanske snart snart.

Inger sa...

Klematis i knopp, där ligger du långt, långt före mig, mina är täckta av snö och kommer att klippas ner. Har några sticklingar av klematis i källar´n. Stefan Sundström är en skön kille som gör bra musik. Fortsatt trevlig helg!

Katarina sa...

Och jag blev också glad av din klematisknopp! Härligt!

NinaVästerplana sa...

Har också en Madam som står ute i snön o fryser.....
Tack för den fina musiken.... Nina Ramsby tycker jag gör så fina texter! O inte blev det sämre det tolkades i duo med Stefan Sundström ;-)
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

billan sa...

Ingela:
Varmt är det i garaget, men jag måste upp med ännu fler lampor...

Pilo:
Tack för titten och välkommen åter!

Åsa:
Jag blev jätte-överaskad när den slingrade sig upp mellan dom sletna pelargonerna.

Anita:
Det verkar ju i alla fall finnas liv i min, men jag måste få tag på en ampelkruka jag gillar. Förra året letade och letade jag, men ingen föll mig i smaken den fick bo kvar i "orginal-plastkrukan"

Britt:
Härligt när man får se lite färskt grönt:)

Skogsnuvan:
Visst blir man glad...undrens tid är snart här:)

Inger:
Jag tycker det är svårt att veta vilka som skall beskras och inte.....

Nina:
Välkommen hit!
Fina Madamer vi har:)
Nina Ramsby är jättemusikalisk, gillar henne mycket.
Nu ska jag strax titta in till dig!