30 januari 2010

Känner mig insnöad

Som jag käner det nu blir det inga fler snöinlägg på den här bloggen förrän fjällresan vecka 13. Det räcker nu med snöbilder. Arkivbilder från vår och sommar, så får det bli............
Må så gott alla bloggvänner!


Det ser inget vidare ut på morgonverandan där jag brukar sitta under parasollet på sommarhalvåret och dricka mitt morgonkaffe medan solen stiger upp.



För en kort stund såg det ut som om himmelen skulle spricka upp! Men inte då....hann knappt få fram kameran så var gråvädret tillbaka.


Till och med Frida som egentligen är en snöhund börjar bli lite uppgiven. Hon är för dagen inte så intresserad av att leka och busa i snön, hon letar pojkar. Frida är mitt i de sk höglöpet och det är svårt att hitta bra ställen att kissa i detta snöland när man försöker locka fram en villig partner........


Kattstigar måste också skottas, annars drunknar Pusan i snön. Hon går sällan ut, men ibland har nöden ingen lag. Smyger då helst längs husväggarna eller under verandan, där är det snöfritt.


Det syns inte så mycket av mitt lilla växthus, det finns där under snön ungefär mitt i bilden

Vi har skottat fram badtunnan många gånger i vinter, det blir inget badat i helgen så nu får den vila där under det vita täcket.

4 kommentarer:

Anita sa...

Oj, Frida ser verkligen trött ut på vintern. Och ni har ju så mycket snö också. Jag känner mig också mätt på att lägga ut vinterbilder. Februari får nog bli startskottet för blomsterbilder.

Ha en skön helg!

Annika Christensen sa...

Ja vilken vinter vi har i hela vårt avlånga land.
Söt lite vovsing du har.
När våren kommer går det fort det brukar det göra.
Ha en skön kväll
annika

Inger sa...

Vem känner sig inte insnöad?
Och less på kylan...

skogsnuvan sa...

Skogsnuvan: Man får vad man ber om. Så många av bloggarna gnällde över bristen på snö före jul men nu har väl alla fått ner än dom bett om.
Jag ber aldrig om snö men har fått mer än vad jag vill ha ändå. 32 grader är ännu värre som det varit i helgen