20 januari 2010

Gräddiga bakelser....

Det är svårt att förstå att den idag så snötäckta trädgården om några månader kommer att bjuda på sådana här ljuvliga bakelser........
Det börjar kännas tungt nu, min "vårsjuka" är stark! Idag kom Allers Trädgård och en frökatalog i brevlådan, jag tankar styrka genom att titta på bilder från förra sommaren.
Mina perennfrön som jag sådde i November är täckta snö, finns det verkligen liv därunder allt det vita?
Dessutom känns det som evigheter sedan jag fick skaka loss ordentligt till ljudet av levande musik!!


10 kommentarer:

skogsnuvan sa...

Tänkte skriva om min blomabstinens och längtan efter blommorna och min längtan efter att få dansa igen men jag behöver ju inte för du skrev precis vad jag tänkte

Skatan sa...

Ljuset är på väg ... Det ljusnar ...

Håll ut ...

Kramar!

Åsa! sa...

Ja, nu längtar vi nog lite var till mans efter sol och värme. Men snart så...

Jord under naglarna sa...

Ingen riktig vårlängtan ännu, men när jag ser såna här fina sommarbilder så... ;)

Med fingrarna i (j)orden sa...

Vilka härliga fluffpioner. Ja, det är som om allt det vita framkallar längtan, eller så är det för att ljuset börjar återvända!
Eva

The Secret Garden sa...

Ja jag tycker också att det känns märkligt att det "snart" kommer att vara sommar igen. Fast samtidigt vill jag ha den nu! Direkt! :)

Bea sa...

Läckert och somrigt!
Trevlig helg! Kram /Bea

Anita sa...

Jag håller med. Vårlängtan börjar bli svår. Dina gräddbakelser är läckra. Jag satt och tittade på gamla pionbilder själv idag och suktade efter sommaren.

Har just varit en sväng i uterummet. Olivträdet ser jättefint ut och den stora hortensian i kruka som, fick stå ute ända till slutet av november, har nu fått massor med ljusgröna bladrosetter. Och min camellia har nu stora svällande knoppar.

En riktigt skön helg önskar jag dig och de dina.

billan sa...

Skogsnuvan:
Nu börjar längtan bli svår.....

Skatan:
Vi håller ut!
Kram!

Åsa:
Ja Åsa, snart så.....

Jord under naglarna:
Nu räcker det snart med vinter!

Eva:
Jag tror att det är ljuset som väcker längtan efter vår....:)

The Secret Garden:
Jag tycker om snö och vinter, men nu räcker det faktiskt tycker jag:)

Bea:
Jag flyttade runt mina pioner förra året, får se nu till sommaren vad dom tyckte om sin nya rabatt!

Anita:
Snart kommer det här eländiga slask och blasket också, vill inte....vill ha vår bums:)
Vad fint med uterummet, jag är jätteavundsjuk. Måste vara underbart att sitta där och dricka kaffe och njuta!

Kompostfilosofen sa...

Kunde inte sagt det bättre själv!