10 januari 2010

Vårtecken

I höstas när mina kära pelargoner fick flytta till sitt vinter-ide i garaget tog jag sticklingar från en del. Ville gardera mig lite uti fall att de inte skulle klara övervintringen. Sticklingarna har bott i gästrummet, lite tillskottsljus och vatten har dom fått. När jag slagit upp min gröna ögon imorse möttes jag av den här lilla röda kärleken. Det är en stickling jag tog från fröpelargonerna som blommade så tacksamt i somras om ni kommer ihåg......
Det finns hopp om en vår även detta år!


9 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Grattis! Härligt med första pellisen redan. Mina för en väldigt tynande tillvaro. Hoppas hålla liv i dem bara. Några veckor till så kan man väl plantera om dem med gott samvete.
Eva

Britt sa...

Vilken goding//Britt

Inger sa...

Otroligt att den kan blomma redan nu, måste vara en blomvillig sort. Den får du bevara. Jag har ännu inte sett nåt vårtecken.

Ingela sa...

Vilken färg den har! Mina sticklingar mår sådär faktiskt, får se hur många det blir kvar att plantera om inför vårmarknaden.

Ingela

Jord under naglarna sa...

Å, blommar det redan hos dig?!! Härligt!

Tänk att du fått "nya" släktingar - spännande.

Åsa sa...

Men se där, nu är det vår pågång!

Bea sa...

Härligt! Det bådar gott för en ny odlingssäsong :)
Ha det bra ! /Bea

billan sa...

Eva:
Även jag har ett gäng ute i garaget som ser allt annat än glada ut!

Britt:
En riktig glädjespridare!

Inger:
Jag frösådde 8 plantor förra året och dom blommade som bara den...tog några sticklingar för skoj skull för att testa:)

Ingela:
Alldeles karminröd, även här är det många ledsna sticklingar, men jag hoppas dom repar sig.

Jord under naglarna:
Tänk va en liten pellis kan lysa upp vintermörkret.
Fantastiskt när släkten växer:)

Åsa:
Jajemen, nu är den på G!

Bea:
Nu ligger man i startgroparna, huvudet snurrar av fröplaner!

Skatan sa...

Sannerligen ... det finns hopp! Kramar