28 januari 2010

Snö, snö, snö.......

Varför måste det komma så mycket snö på en gång? Idag önskade jag mig ett kontorsjobb eller ett hemarbete istället för att kuska runt på oplogade vägar med livet som insats. Dagen har kantats av seriekrockande personbilar, bussar och lasbilar som kört fast. Dagens värsta var den äldre herrn som gjorde en oförsiktigt omkörning och krockade i full fart med plogbilen, inte mycket kvar av den bilen! Såg inte bra ut för han som körde.......
Det tog mig över en timme mot 10 minuter i vanliga fall att ta mig hem efter jobbet! Hoppas på bättre vägförhållanden imorgon annars överväger jag starkt att dra täcket över huvudet.......


Snön når nu ända upp där kronan börjar på äppelträdet. Frida håller sig helst på husses snöslungade stigar:) Hur det ska bli med växthuset, vet bara gudarna!

6 kommentarer:

Inger sa...

Samma visa här, vilken vargavinter vi fick. Håll ut!

billan sa...

Inger:
Den här vintern bjuder på allt från 30 graders kyla till otroliga snömängder på kort tid.
Känns lååångt till vår, men instämmer med dig....vi håller ut!

skogsnuvan sa...

Skogsnuvan: Visst är det hemst. Nu har det slutat snöa och är 25 grader kallt istället. Vet inte vad som är värst. Imorgon bitti är det ledigt och jag kliver inte ur sängen förrän jag fryser så jag måste upp och elda. Deppad blir man

Anita sa...

Men jösses! Vilka mängder med snö. Du måste lova att vara försiktig ute på vägarna.

Det syns inte mycket av växthuset. Men ... snön isolerar ju också mot kylan. Kanske något positivt (det gäller att hitta positiva saker denna snöiga vinter). Vi får trösta oss med våra frökataloger, där spirar i varje fall våren.

Ha en skön helg!

Åsa sa...

Hoppas verligen att det varit bättre på vägarna idag?

billan sa...

Skogsnuvan:
Ja nu är det tungt, man vill stanna i sitt ide till snösmältningen!

Anita:
Det var något bättre vägförhållanden igår, men snöröjarna hinner inte med sig riktigt och en del folk far fram som idioter....:(((
Tur att vi har våra kataloger och sommarbilder på datorn.
Ha det gott du med!

Åsa:
Idag har varit en mycket bättre dag på vägarna, men man förundras ständigt över folk som tror att man kan köra på samma sätt som när det är fina sommarvägar!