02 juni 2009

Änglakuvös

Idag har jag lidit svåra kval! Förbannat mig själv över att jag fick sommarnojja under pingsthelgen. Alla vet väl att sommar´n inte kommer förrän järnnätterna sagt sitt. Solen fick mig att tappa förståndet.De kändes så tråkigt att storänglarna skulle stå där ensamma i garaget och blomma för fullt. Mannen och jag kånkade ut de två jättarna i lördags. Placerade dem mot husets kortsida, så att de skulle få vänja sig vid sol och väder i lä och lugn och ro. Kändes som en bra placering i väntan på att få flytta till soliga framsidan. De är ju på tok för stora för att utlussas till växthuset. Supertunga att flytta på är dom också. Idag har förståss kvicksilvret börjat krypa neråt, vad göra?? Ingen av oss gillade tanken på att kånka in dem igen i garaget. Mannen som är riktigt händig klättrade upp på stegen och tillverkade en praktisk fiberdukskuvös av dubbel duk. Det får bli änglabostaden närmaste dygnen.
Nu kan jag sova lugnt inatt.

4 kommentarer:

Inger sa...

Oj, har ni så kallt. Smart med en kuvös. Här är nu + 9 grader.

God Natt!

Lilla B sa...

Fiberduk + goda idéer klarar allt!

Åsa! sa...

Ser ut som en alldeles strålande bostad för änglatrumpeter!

billan sa...

Inger:
Det sjönk inte mer än till +3 inatt, men det blåste iskalla nordanvindar. Änglarna är ju så himla petiga med kylan så vi vågade inte chansa!
Jag skull gråta blod om dom frös sönder....

Lilla B:
Fiberduk är amtörträdgårdsfolkets bästa vän:)

Åsa:
Visst blev det bra!
Ock där får dom vackert bo veckan ut.....