26 juni 2009

Fredagsutflykt

Idag hade jag lovat att "lufta" den sprickfärdiga, överburna gravida dottern......
Eftersom det var jag som fick bestämma besöktes inte en enda galleria, inte en enda klädaffär, inte ett enda varuhus utan endast tomatodlingar, handelsträdgårdar, vattendrag, mysiga fikaställen mm. Bonusbarnbarnet tycker det är liiite nördigt och onödigt att fara runt en hel dag och bara titta på blommor och sånt.... Men det blev en riktigt fin dag i alla fall vill jag lova. Allt dock i "Elefantkvinnans" tempo, jag har verkligen fått lägga band på mig, gå i sakta mak, gå två steg frammåt , vänta vänta och vänta......

Första stoppet blev den jättefina tomatodlingen i Ås, Ljustorp. Vi fick med oss en kasse med gurka, squash och tomater av alla de slag , alldeles nyskördade, varma och goda!
Vill minnas att det blev lite glassinköp också, läskande och gott i värmen:)


Ett dopp i Ljustorpsån satt fint , varmt var det i vattnet.



Sand mellan tårna ..........skönt!



Lunch vid havet, skaldjur till oss vuxna och plättar med sylt och glass till S. En god rabarberpaj som avslutning.


Riktigt härlig är det med semester!

3 kommentarer:

Inger sa...

Fina sommarbilder! Ha en fortsatt bra semester!

Lilla B sa...

Vilken skön semesterdag!

billan sa...

Inger:
En fin dag var det!

Lilla B:
Riktigt lätt är det att vänja sig vid att ha semester, i synnerhet sådana här härliga dagar vi har nu.