13 juni 2009

Stora Skuggan, Dag 1

Regnet det bara öser ner! Men det gjorde inte så mycket, fredagen var värt hela tvådagars biljetten...... Jag lyssnade på Pretenders, Perssons Pack, Seasick Steve, Pixies, Olle Ljungström och givetvis Neil Young.


Perssons Pack. De gänget är som en enda lång glädjespruta.


Magnus Lind, "Limpan" rockar loss som bara den!



Även Seasick Steve rockar ordentligt. En bra sak med honom, är att han kanske kan få många unga att lyssna på blues. En jättedålig sak är att han glorifierar alkoholen så mycket. På scenen hade han en halvlaska Jack Daniels , han tog väl i och för sig inte så mycket ur den under spelningen men sedan minglade han runt bland publiken när Pixies spelade och då tömde han hela flaskan flaskan.


En dryga två timmar lång spelning med Neil, vad mer kan man begära. Jag blir alltid så vemodig efteråt och säger för mig själv, Tänk om det här är sista konserten med denne helt makalöse musiker. Han såg mycket glad ut uder hela spelningen. Hans "Lovely wife" Peggy var även hon med. För övrigt presenterade han bandet, och det var det enda han sa på hela kvällen. Som vanligt låter han musiken tala.




2 kommentarer:

Inger sa...

Vilken helkväll du hade, bra avkoppling eller hur?

billan sa...

Inger,
En riktig toppenkväll, man glömde till och med bort att det spöregnade....
Jag känner mig så utvilad och avkopplad. Bra varva ner lite inför sommarsemestern, jag arbetar bara fyra dagar till!