05 juni 2009

Neil Young, snart är det dax!

Ännu en arbetsvecka fullbordad. Nu är det inte långt kvar till sommarsemestern. Det är faktiskt snudd på att jag blir lite lätt stressad över allt som skall hinnas med innan dess. Vi tillbringar denna helg på torpet och där är gräsklippningen prio ett. Inte kul! Det är jättemycket på jobbet som skall göras. Början av nästa vecka är späckad med möten och jobbfestiviteter, fattar inte hur jag ska hinna med!

Onsdagskvällen kommer att ägnas åt utportionering av husdjur. Och på torsdag morgon är det dax för åksjukeplåster och X2000. Då åker mannen och jag till Kungliga Hufvudstaden för att gå på festival. Det är givetvis Neil Young, Nick Cave och Perssons Pack som lockar mig mest på Stora Skuggan. Men festivalen bjuder även på en mängd unga, nya spännande musiker. Oj vad jag längtar....Nästa fredag vid den här tiden har jag förhoppningsvis hittat en plats längst fram vid scenen och gläds åt att få uppleva min femte livekonsert med en av mina stora idoler, Neil Young. Vi kommer även att försöka hinna med ett och annat trädgårdsbesök och en promenad på söder, Vita bergen och Mäster Pers gränd nr 8. Härligt med en minisemester så här i början av sommaren.
Sedan är det dax för midsommar, semester och barn-barn. Mormor blir jag på midsommarafton:)


Så här fin utsikt har jag från mitt arbetsrum på jobbet. Visserligen är jag väl mest ute och flänger på arbetet men ibland krävs det att jag gör en del kontorsarbete och då sitter det fint med den här trädutsikten . Hästkastanjen är hur vacker som helst vid den här årstiden.

Det blåser friskt dessa dagar, så det var lite svårt med skärpan!
Jag önskar er alla en skön och trevlig helg!

3 kommentarer:

Inger sa...

Känner igen din stress, både på jobbet inför semestern och med allt som ska göras hemma. Får försöka ta en dag i taget för att mäkta med. Fin utsikt från ditt arbetsfönster, trevligt och viktigt. Må så gott och ta det coolt!

Åsa! sa...

Visst är det tråkigt att man ska vara sönderstressad när semestern infinner sig!
Mormor till midsommar låter underbart!

billan sa...

Inger:
Man får verkligen försöka lugna ner sig och göra en sak i sänder. Nu har jag gjort en lång lista över det som behävs göras före torsdagen. Jag börjar med det viktigaste, så får jag se hur långt jag hinner!
Jag skall ta det så coolt jag bara kan :)

Åsa:
Det är ett fördärv med allt som skall hinnas med. Men du har det nog ännu värre som har "hemmaboende" barn. Det brukar ju vara många aktiviteter och avslutningar med barn i skolåldern i början av juni.