08 juni 2009

Värdelöst vetande om billan!

Den här listan hittade jag på Åsas blogg
Uppdatering kl 00.19, hittade även denna lista hos Slottsträdgårdsmästaren

Sån e jag........
Om du skulle vinna många miljoner, vad skulle du göra då?
Jag skulle fortssätta med att förgylla mina dagar med möten med barn och ungdommar. Dock nödvändigtvis inte mellan kl 7.45 -16.30. Ge så mycket pengar som möjligt till mina tre barn. Lite till välgörenhet, men kan inte på rak arm säga till vad. Lata mig mycket, gräva, odla och lyssna på musik. Köpa en bil, Chevrolet Bel Air årsmodel 57 ( egentligen ville jag ha en 56:a för det är mitt födelseår men 57:an är mycket snyggare)

Vilken svordom använder du mest?
Satans elände, dock ej på arbetstid eller i närvaro av andra människor utan när det djävlas ( hoppsan nu kom det en till) med nått av alla mina projekt eller när jag rotar bland tistlar och nässlor.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Fanns ju knappt TV när jag var liten, minns inte att det fanns nått tecknat. Kommer mest ihåg sånt som Hylands Hörna och Per Oskarsson.

Hur många syskon har du?
En storebror.

Vill du just nu ha någon tatuering eller piercing?
Usch nej!

Va har du för väder just nu?
Skitväder, kallt och eländigt. +4 grader.

Vad åt du till lunch senast?
Gick till jobbarmatsalen, smaklöst potatismos, kokt skivad falukorv med nått grejs på som inte smakade nått och en taskig salladsbuffé. Nitlott:)

Kan du vissla?
Bara innåt!

Vilken film kan du alla replikerna till?
Kanske inte alla replikerna, men väldigt många i Djungelboken, Robin Hood, Life of Brian, Notting Hill, Sagan om ringen och ...................

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Sex stycken.

Har du en stationär eller bärbar dator?
Både och, fast jag använder nästan enbart den bärbara.

Vilket favoritämne hade du i skolan?
Språk av alla slag.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Om det är bara lite svårt så blir det : Always look at the bright side of Life.
Men om det är riktigt krisigt så säger jag: ta nu ett djupt andetag och skärp dig, det här fixar du!


Får du dåligt samvete av att äta kött?
Absolut inte, men jag mår bäst av att äta de djur som strövat fritt och mött en hastig död av ett skott från en god jägare.

Har du åkt moped någon gång?
Visst men det är inget jag tyckt speciellt mycket om.

Vad lyssnar du på nu?
Braskaminens sprakande och mannens snarkande i tv-fotöljen. Jag har stängt fönstret orkar inte höra mer på trasttjattret.......



Du kan gärna anta utmaningen om du har lust!

4 kommentarer:

Ingela sa...

Jobbmatsalar verkar inte vara någon hit, våran är kass för det mesta. Braskamin,härligt!

Trevlig vecka!
Ingela

Åsa! sa...

Så roligt att läsa Billan!
Kan du många språk?

Inger sa...

Billan, så kul att du jobbar med människor, det passar dig säkert bra!

billan sa...

Ingela:
Som tur är har jag ofta möjlighet att luncha hemma, smakar bra mycket bättre!

Åsa:
Språk måste användas för att hållas igång, så det är väl lite si och så idag. Engelska, spanska och tyska funkar bra om jag får säga det själv. Portugisiska och Persiska har jag långt bak i minnesbanken :)

Inger:
Jag har jättesvårt att se mig själv jobba med nått annat än människor, helst små sådana.