28 juni 2009

Frösådd och fjärilar

Den här frösådden är jag riktigt, riktigt nöjd med! Små mini pensér från Impecta, nyhet för året Blue Wings. Dryga trettiotalet plantor fick jag från fröpåsen. Jättefina är dom.

Dom bor för tillfället tillsammans med blåsvingeln under körsbärsträdet i väntan på den "ultimata" placeringen, om det nu finns nån sån. Jag är just nu inne i en period när allt flyttas runt........

Inte lika nöjd är jag med den här bilden, själva fjärilen är i och för sig jättefin. Men det är faktiskt mitt första fjärilsfoto, oskärpa, fel objektiv och husdjur som hoppar runt benen.
Men jag tänker inte ge upp, klart jag skall fånga finaste fjärilen på bild under semestern:)

7 kommentarer:

Inger sa...

Så söt pensé, lite som svenska flaggan. Apropå bilder, jag behöver byta kamera, min lilla digitalkamera känns så begränsad då jag är van med en systemkamera. Vet inte vad jag ska välja, Canon har varit mitt märke. Ha det bra i värmen!

Ruben sa...

Jag tycker din fjärilsbild är jättefin. Det är någon sorts Blåvinge du fångat.
Jag hade inte lika tur med mina violer. (Weibulls). De ser ut som vanliga styvmorsvioler och inte alls som på påsen.
/Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Hehe, svenska violer, jättesöta!

Hannele på Hisingen sa...

vill också ha

Lilla B sa...

Finfin pensé!Säger som Ruben att ibland blir man mäkta besviken när fröna inte alls blir som på bilden.

billan sa...

Inger:
Precis sådana kamerafunderingar hade jag för några månader sedan. För mig blev det så att jag köpte en Nikon och ett extra Tamron macroobjektiv. Jag är faktiskt riktigt nöjd...
Jag har det riktigt gott i sommarvärmen, precis börjat semestervecka nr två:)

Ruben:
Tack:) fjärilar är jätte-jättesvåra att fota tycker jag. Fattar inte hur du kan ta så fina bilder. Jag fortsätter min fjärilsjakt, flera fina har jag sett men jag hinner baske mig inte fram med kameran. Trist med dina violer, lite smålurad känner man sig allt.

Hannele:
Alldeles gula och blå, och så söta så....hoppas om kommer åter nästa år, kanske lagom till nationaldagen:)

Lilla B:
Rikigt nöjd är jag som sagt, sällan man får så många och så fina plantor ut en fröpåse. Håll tummarna att dom kommer nästa år som utlovat!

Anonym sa...

Määäe den här bilden är ju jättebra jag skulle vara STOLT om jag lyckats fått till en sådan ju .
Anita Swing -Säll