08 juli 2009

En helt vanlig semesterdag.

* kl 07.30 Snabbdusch, rastning av husdjur.
* kl 08.00 Köper nybakat frukostbröd på bageriet.
* kl 08.20 Smyger in till dotter, ger henne ordinerad Fragmininjektion i vä.lår. Pga kejsar-snittet.
* kl 08.25 Myser en stund med lilla barn-barnet, inspekterar bonus-barnbarnets egenhändigtbakade sockerkaka m glasyr. Lämnar hälften av frukostbröden.
* kl 09.00. Hemma igen, bjuder sovande mannen på dagstidningen, latten, resten av frukost- brödet........ slappar lite.
* kl 10.30. Vinkar av mannen som skall åka en testrunda med gamla Bettan ( 91ans opel som sonen ärvt och som djävlats någon vecka, motorlampa lyser............. Planterar ut förgrodda sådder av kryddtimjan, oregano, anisisop mm i min för året anlagda örthörna. Rensar ogräs Sur är mannen när han kommer hem en timme senare, bilen gick kanon igår, nu krånglar den igen...
* kl 13.15 Utsvulten, åker till Max drivein och köper två Bonanza Chilimål.....!!!!!!!
* kl 14.20 Mailkorresponderar med Outnet.se näthandel, gasolbrännaren till Muurikkan vi beställt är kommer inte förrän i början av augusti. Men dom är trevliga och hjälpsamma så
jag är lugn och fin, det var jag inte igår när jag konverserade med Telia, då rann sinnet på mig.........Svärfar ringer, han har problem med nått filteraktigt i sin Astra....
* kl 14.30 vitmålar några spaljeér, pysslar med växter, filosoferar! Hämtar katten som klättrat in i en grävskopa, samt hunden som vill in till katten i grävskopan!
* kl 16.00 vinkar av mannen som skall åka dagens andra testrunda med Bettan, han kommer hem igen efter 45minuter. Han är glad och nöjd!!!!!
* kl.16.45 åker för att köpa god jord till rosorna som skall flyttas, springer över fin myskmadra köper några plantor. Ica...........
* kl.18.15 kommer hem och får skärpa mig utav bara den för att inte bli upprörd, mannen har
råkat bryta av min fina vita digitalis när han spikat på uteplatsen. Den som jag tänkt ta en jättefin bild på imorgon när den slagit ut ordentligt!!!!
* kl18.30 trädgårdsarbete igen medan mannen åker tredje testrundan med Bettan, hon sköter sig fin-fint även denna gång. Mannen är glad, vi pustar ut och samspråkar över en öl.
*kl 19.50 matlagning och ett glas rött, Lars Winnnerbäck. Dotter ringer bakluckan på nästan nya Saaben går ej öppna, herre gud jag tror mannen får öppna verkstad!
* kl 21.00 middag framför Tv:n :norska Hunter och en god Pasta med grädde, vitt vin, spenat och lax . Vi har bara kanal 1, 2, 4 och 6 nu vi är trötta på Viasat och jag är förbannad på Telia, får se hur det kriget slutar!
* kl 23.00 Mannen, hunden och katten sover framför kanal 2 i sina favoritfotöljer. Jag surfar lite i min favoritfotölj.......
Alla tider är cirka tider och en massa vanligt, typ promenader, disk och tvätt är inte dokumenterade.Det är skönt med semester.....


Vad vore livet utan en Appleblossom??......


Mycket rosa nu, trist att regnet kom när mina pioner äntligen börjar bli "gräddiga" och fina



Flädern blev ju ordetligt amputerad av snön i vintras, missformad är den men det blir nog blommor så att 2009 års fläderblomssaft är räddad....

3 kommentarer:

Inger sa...

Visst kan man ha mycket att göra på semestern, det sköna är att inte behöva tänka på sitt arbete.
Ha det gott!

Britt sa...

härligt med sem. Du får ha det bra hoppas att solen kommer tillbaka snart igen//Britt

billan sa...

Inger:
Det har du rätt i, skönt att stänga av jobbet några veckor!

Britt:
Inte klokt vad semesterveckorna går fort, jag har snart avverkat 3 stycken. Innan man vet ordet av är det jobb igen. På lördag kommer solen, hoppas och tror jag:)