09 juli 2009

Morden Sunrise

Den första gulblommiga kanadensisk buskrosen, Parkland 1994. Härdig (zon6), frisk, med ett kompakt växtsätt. Lång blommningstid med halvdubbla orangegula doftande blommor. Bildar nypon på hösten. Jag har ett par stycken, tre år gamla, önskar mig fler, den är jättefin!
Det är min solnedgång bland rosorna!



Bilden tog jag igår när vädret var en aning trevligare. Idag har regnet konstant vräkt ner...


Det blev het Thai-mat till middag, kyckling och grönsaker, kokosmjölk och grön curry. Givetvis koriander från min egen kryddtäppa till mig, inte till mannen han har korianderfobi påstår att det smakar diskmedel:) Gott var det....
En Mariestad i glaset. Och regnet det bara öser ner..........

2 kommentarer:

Åsa! sa...

Vacker ros, och maten ser jättesmarrig ut!

Inger sa...

Fin gul färg på 'Morden Sunrise'.
I dag är min trädgård dränkt, omkullkastad och nedtyngd efter gårdagens oväder. Just nu uppehåll men ska visst komma mera regn. Trevlig helg!