19 juli 2009

Trädgården

Tar en snabb vandring med vattenkannan och kameran på söndagseftermiddagen när vi kommit hem till staden igen. Vädret är smågrått, men inget regn. I morgon bitti är det dax för jobbet igen.



Transparent Blanche.



Det dignar av krusbär både gröna och röda.


Körsbärsträdet har nu fått ett nät över sig. Tänkte att det skulle vara trevligt att få smaka några mogna söta bär, och inte låta trastar och andra fåglar smaska i sig alla!


Svartvinbär av okänd sort.


Inte heller de röda vinbären kommer jag ihåg vad det är för sort. Måste skärpa mig och skriva upp sortnamnen.


Allunrot, rosor och i högerkanten skymtar en bolltistel och blå riddarsporrar. Och givetvis en hel del ogräs!


Flamentanzen sträcker sig högt upp på verandastaketet, den blommar och blommar.....


New Dawn.


Queen Elisabeth. Jag tycker den är så jättefin med sina långa stjälkar i en vas tillsammans med alunroten. Tråkigt bara att den fryser ner så dant varje år.


Hoppsan var kom den här ifrån:)


Kinesisk smörboll. Jag tillhör den skaran som jag har förstått inte består av så många, som även gillar gula växter.




I "kökshörnan", pallkragarna, frodas squashen.


Någon plocksalladsmix som jag givetvis glömt bort vad den heter!


Det här vet jag i alla fall vade det är..... Ruccola, den perenna sorten. Den använder jag hur mycket som helst av.


För första året har jag satt jordärtskockor, dom kommer från Ingela som har bloggen Träd gård en. Dom växer som galningar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser fantastiskt ut i din trädgård och jag blev grymt sugen på de där krusbären....

billan sa...

Slottsträdgårdsmästaren:
Krusbärskräm och mjölk:)
Idag är det tråkigt i min trädgård, bara regn och regn. Bara det torkar upp lite skall jag klippa gräset och göra som du med klippet på odlingarna!