23 oktober 2009

Lördagsgodis

En efterlängtad helg.
Tvättkorgen svämmar över. Hunden och katten har dragit in massor med grus, det knastrar under fötterna när man går. Skitiga fönster. Slut på muggpapper. Jag behöver gå och klippa mig. Slut på diskmedel. Köpt två nya cd:s och tre böcker. Imorgon får jag sova ut, troligen vaknar jag klockan sex...:)På söndag är det äntligen normaltid.
En skön och trevlig helg önskar jag alla som tittar förbi!


Birdie nam nam...


Praliner till mannen och billan....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en dag som många kan känna igen sig i. Jag har också skitiga fönster men spelar roll, det är ju mörkt nästan jämt så det syns inte. Skogsnuvan

Åsa sa...

Ibland, egentligen ganska ofta, blir det bara för mycket av alla måsten... Hoppas du har haft en fin helg ändå billan!

Thorins Trädgård sa...

Hej Billan, otroligt befriande att läsa ditt inlägg.

Hemma hos oss har det knastrat runt fötterna, fönstrena är fortfarande skitiga och vi har disk över hela diskbänken. Ibland förstår jag dem som har dubbla diskmaskiner.

MEN, det har varit en fantastisk trädgårdshelg så vem klagar? Inte jag.

Ha det bra

Marit

billan sa...

Skogsnuvan:
Så sant som det är sagt....fönstren får vara tills ljuset kommer åter!

Åsa:
Helgen har vafrit fin, det blev inte så värst mycket nyttigt gjort.

Marit:
Hos mig har det varit lite både och, en fin utedag på lördag och regn och rusk på söndagen......
Ha det gott du med!