11 oktober 2009

Ransoneringskuponger, lamm och choklad.


Den här brickan har funnits i mitt barndomshem i hela mitt liv. Den tillverkades som ni kan se 1951, alltså 5 år före min födelse. Motivet är gjort av olika ransoneringskuponger från kriget.


Lördagsmiddagen på tropet blev så god så god. En saftig lammstek och potatiskaka.


Har jag berättat att jag är galen i choklad???


Inga problem för mig att sätta i mig en hel ask........kanske inte riktigt en hel, men väldigt många bitar slinker ner!

7 kommentarer:

Inger sa...

Visst är det trevlig med några minnen från sitt barndomshem. Kommer ihåg att jag som barn lekte med ransoneringskuponger.

Anonym sa...

Skogsnuvan: Vem älskar inte choklad. Det gäller att inte ha någon hemma annars är den slut i ett nafs

billan sa...

Inger:
Jag tror att barndomsminnena får större och större betydelse ju äldre man blir.

Skogsnuvan:
Jag kan få panik om jag kommer på att det inte finns nån choklad hemma, man vet aldrig när begäret slår till:)

Katarina sa...

Å, den där lammsteken såg god ut! Med ett glas rött får jag förmoda...

billan sa...

Katarina:
Det var ruggigt gott...klart att det blev lite rött till:)

Anita sa...

Så roligt att se din bricka. Jag har en bricka som min pappa gjort. Han gjorde den av avbrunna tändstickor. Det låter kanske konstigt men den är fantastiskt vacker i ett fint fiskbensmönster. Borde nog fotografera den.

billan sa...

Anita:
Fint med gamla saker och minnen, ser fram emot din bricka.