10 oktober 2009

Utan trosor på torpet!

Lammstek, goda viner, hundmat, kattmat, senaste Allt om Mat, senaste Allt om Trädgård......inga trosor!
Undra hur det gick till.......
Bara till att gilla läget, nu funderar jag på om jag ska åka tre mil bort till närmsta affär och tre mil hem för att inhandla ett par tantiga konsumtrosor eller vända på gårdagens, eller gå med rumpan bar och tvätta gårdagens och ta ett glas vin medans dom hänger över vedpannan och torkar???? Hur skulle du göra?

Uppdatering:
Det fick bli som så att jag tog på mig min sköna flanellpyjamas, tvättade mina trosor och hängde dem på tork ovanför vedspisen. En trave läsning, tekoppen och så småningom vinglaset gjorde mig sällskap framför brasan. Det var alls inga problem att spendera lördagen på torpet iklädd pyjamas....:)

10 kommentarer:

Anonym sa...

hej
har inte affe kalsonger du kan låna ??
Åsa B

Anonym sa...

Skogsnuvan: Gå utan trosor. Man vet aldrig vad det kan hända för spännande då

Ingela sa...

Vänd dom eller låna kallingar eller sitta med rumpan bar medans dom torkar med ett glas vin i handen kanske är mysigt också?

Vilks skockor du skördat! Imponerande, soppan såg god ut. Vi brukar koka skockorna hela ibland och äta med smör, salt och pressa citron över, mums.

Kram från ett skönt Åre
Ingela

Åsa sa...

Hmm, knepigt. Jag har ju noja på rena trosor, så jag hade nog tvättat...

Jord under naglarna sa...

Ajdå, du som verkade ha tänkt på allt. Annat. ;)
Jag hade inte tvekat utan åkt iväg till tanttroskonsum.
Vilka fina jordärtsskockor! Det är så himla gott med sådan soppa och säkert ännu godare när man skördat dom själv. Nästa år kanske jag måste köpa en planta av Ingela?

Inger sa...

Så det kan gå, trodde först att du var helt utan, men så illa var det inte. Tror säkert din helg blir trevlig och minnesrik!

Katarina sa...

Jag tycker nog att det sistnämnda lät trevligast! Ett glas vin medan trosorna torkar vid vedspisen...
Lagom avspänt!

Anita sa...

Hi hi ... du är för härlig. Med den rubriken kommer du att få massor med besökare, på bloggen alltså :)

Att tvätta dom och låta dom torka medan man dricker ett glas vin låter väl annars inte fel.

Annika Christensen sa...

Jag hade gjort som Ingela vänt dem eller lånat ett par kallingar.
Det har faktiskt hänt mig.
Lånade makes kallingar en gång när jag hade ont i magen. Det visade sig att det var allvárligt så jag kom till sjukan.
Där så dom Du kan ta av dig trosorna.
Då tittade jag ner lit skämsigt för jag hade ju kallingar.
Undrar vad personeln tänkte.
Jag överlevde iallafall(fast det var med nöd näppe)
Så jag tror att du också gör det.
Lycka till med kakan.
Annika

billan sa...

Alla:
Tack för alla härliga kommentarer och goda råd! Ni är bara bäst!
Jag har uppdaterat inlägget, så ni kan se hur problemet löstes....