27 oktober 2009

Sopsortering

Idag var det inte speciellt trevligt att komma hem från jobbet. Frida hade ägnat sig åt att sortera i sopskåpet, där var både det ena och det andra. Äldsta produkten var från helgen....ben och rester från grillad clubstek, halvruttna bacon som legat gömd i kylen och mycket annat smått och gott! Det luktade mök i hela huset:(
Mannen fick städa, jag svor åt hundeländet, kastade mig i bilen och inhandlade hämt Thaimat. Det blev en kväll med käk framför tv:n och nya Wallander-filmen Prästen från Telias digitala filmbutik. Maten var god, filmen var bra, hunden ligger risigt till......misstänker att det blir en skitnatt! ( Fridas mage mår inte bra!)


5 kommentarer:

Anonym sa...

Skogsnuvan: Ja ska man skratta eller gråta. Det är oväntat att komma hem till sånt. Hoppas att natten varit lugn.

Jord under naglarna sa...

Nämen, fy tusan vad tråkigt... :(
Vi har överfull soptunna idag (töms imorgon) och skatorna är på hugget kan man säga.

billan sa...

Skogsnuvan:
Först skrattade jag, sedan blev jag så förbannad så jag nästan grina.
Natten har varit eländig,Frida har behövt gå ut en gång i timmen hennes mage har varit totalkass.....

Jord under naglarna:
Ett riktigt elände var det, fast felet var ju huses och mattes så vi får väl skylla oss själva:)

Mira sa...

Holy Smoke!!! Nu förstår jag vad du menar med Sopsorterarfrida!!!

billan sa...

Mira:
Hoppas din lille Emser aldrig hittar på sådana dumheter......