05 oktober 2010

Dagens chileskörd

Ruggigt och grått ute. Hett och färggrant inne i växthuset.


För tillfället består min tillvaro av en ständig kamp mot tiden. Raderna i kalendern räcker inte till, varken på arbetet eller fritiden.
Idag hann jag i alla fall med både en hundpromenad och att skörda lite grann av chilepepparn på lunchen.
Värmefläkten i växthuset får gå åtminstone veckan ut.

Gör som jag lagra chile, björkved och värmeljus så att ni inte fryser ihjäl i vinter. Snart går jag i ide!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken härlig bild! När du gått i ide får du gärna börja berätta lite mer om vad du använder all din fina chili till:)

Inger sa...

Underbara färger. Tror du kommer att klara vintern med dina goda förberedelser:)

slottsträdgårdsmästaren sa...

Fantastiskt! Vilken vacker skörd!

Anita sa...

Vilken underbart bild! Du har fått mig chilfrälst ska be att få berätta. Ikväll ska jag göra laxsoppa med chili. Nästa år kommer jag att odla massor med chili. Årets kommer nog inte att räcka så länge (så mycket som jag äter) och jag vill ha chili hela vintern. Säger som Madame C ... berätta gärna vad du kommer att använda din chili till. Spännande recept mottages med tacksamhet.

Ha det bra trots att kalendern inte vill räcka till.

Lilla B sa...

Jösses, så fina chili!! Grattis till den superskörden.

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Snyggt!