08 oktober 2010

Glädjespridare i höstrusket

En grå och trist oktoberfredag. "Rosen utan namn" gör allt för att lysa upp och sprida lite färg och glädje i min trädgård. Här har det stormat hårt några dagar, gräsmattan är full av gulnade löv. Jag ska strax gå ut i växthuset för att rensa bort tomatplantorna som gjort sitt för i år.


Vi tretiden beger vi oss, mannen och jag norrut några mil. Det är dags för "utdelning av landstingets förtjänsttecken", Högtidstal av landstingsfullmäktiges ordförande, underhållning av Babben Larsson, middag och dans. Jag har önskat mig presentkort på trädgårdsgrejor istället för guldklocka, vi får väl se hur det går med det.

Imorgon kväll bjuder dotter och måg på "turkisk afton". Dom besökte Turkiet för några veckor sedan och skaffade sig inspiration. Det skall bli spännande och säkert gott, jag vet att dotter beställt fint lammkött:)
Tänkte även hinna med att göra lite höst här hemma, det är fortfarande kaos både inne och ute...
Trevlig helg!

8 kommentarer:

skogsnuvan sa...

Rosor är alltid glädjespridare och jag hoppas att du får precentkort på trädgårdsgrejor. Vad ska man med en kristallskål eller en guldring kring när man kan göra sig en blommande trädgård för pengarna.

Åsa! sa...

Hoppas du får ditt presentkort och en riktigt rolig kväll!

Inger sa...

Honungsros som blommar NU, kan det vara möjligt?
Hoppas presenten blir vad du önskat:)
Hej och kram!

Britt sa...

Ett present kort är ju mycket bättre. hoppas att turkiska aftonen blir lyckad//Britt

billan sa...

Alla: Det blev en trevlig kväll med god mat och dryck. Presenten blev precis som jag önskat, längtar till våren då ska jag shoppa loss.

Inger: honungsros...det var korkat skrivet av mig...:(( måste gräva i lådorna, någonstans ligger lappen med namnet.

Britt: en trevlig turkisk afton har vi haft:)

Anita sa...

Grattis till presentkortet med god mat därtill. Kul med Turkisk afton också.

Katarina/Kollitott sa...

Å, vad bra med trädgård! Min gamla guldklocka ligger bara i en låda...

haspet sa...

Vilken vacker ros, förstår att du blir glad av den. Såg i dag att mina det är knopp på mina rosor på landet också men det är väl tveksamt om dom kommer att hinna slå ut, det varnas ju för frostnätter nu. Hoppas du hade en trevlig festkväll. Bra idé med presentkorten. Ha det gott.// Peter