23 oktober 2010

Torparhelg igen......

Vi har det lugnt och skönt på torpet. Efter en skön och välbehövlig sovmorgon är en långfrukost framför brasan helt på sin plats. Morgon TV:n bjuder på ett av mina favoritband, Eldkvarn med ett smakprov från sitt senaste album. Det smakade mer, måste kolla på spotify när jag kommer hem. Uppkopplingen här på torpet är lite tjurig och hackig ibland.....



Ett par minusgrader, klarblå himmel och en strålande sol. Några timmar i den friska luften gör susen för både människor och djur.


Bottenfrusen zinkbalja.......


Chokladkakorna med chile igen,. Denna gång i sitt rätta element, tillsammans med rom och en sprakande brasa.

Nu väntar en stunds bokläsning med Ulf Lundell- Club Zebra i bakgrunden. Om någon timme är det dax att ge sig på högreven till kvällens köttgryta.

Hoppas att ni mina bloggvänner har en skön helg! Det har jag......

8 kommentarer:

Beppan sa...

Du verkar ha det lika härligt som jag! Skogen, en brasa, choklad....

Unknown sa...

Snacka om att veta hur man njuter av livet:)
Jag blir så glad av ditt inlägg!!!
Ha det gott,
Charlotta

Åsa! sa...

Så mysigt! Förstår att du njuter.

Inger sa...

Ja, ni har det riktigt skönt och avkopplande, behövs emellanåt.
Kram

Anita sa...

Det lät som om din lördagskväll var helt ok om man säger så. Jag kunde nästan höra brasans sprakande och känna värmen. Och en mustig köttgryta på högrev ... det är höstnjutning det.

Ha en skön söndag!

haspet sa...

Ni verkar ha det lika härligt i stugan som vi har i vår. Så mysigt att komma dit och bara njuta och koppla av. En sprakande brasa är ju pricken över i:et. Livskvalitet!! Hälsningar från en torpare till en annan.// Peter

Skatan sa...

Det är förstås så som mörkret och hösten skall mötas. Framför brasan med choklad och rom. Och så en köttgryta på det ... och Ulf Lundell.

Bättre kan man inte ha det!

Kram!

Jord under naglarna sa...

Myyyys!