13 oktober 2010

Sommardrömmar

Fin post i brevlådan idag. 2011 års Trädgårdskalender låg där och väntade på mig när jag kom hem från jobbet. Eva Robilds kalender har varit min följeslagare nu i ett par år. Den är full av inspirerande text, goda råd och fina bilder. Dessutom finns det gott om plats i den till att föra egna anteckningar.


Nu väntar några nattsvarta trädgårdsmånader på oss och det enda vi kan göra är att längta och drömma sköna sommardrömmar .....



Någon gång under sensommaren strödde jag ute en del gamla fröer i gräset under pilarna. Idag blommar det i vackert rött och blått. I söndags satte vi upp fågelbordet alldeles där i närheten.
Dagens tre S - Sommarblommor, Solrosfrön och Småfåglar........

Nästkommande inlägg blir troligen ett chilepepparinlägg.
Ha en fortsatt skön kväll!

7 kommentarer:

Inger sa...

Ja, fy så mörkt det har blivit... både mornar och kvällar.
Ha det bra!

Bea sa...

Trädgårdskalendern kan säkert ge mycket nöje under den mörka vintern med planer och och drömmar :)

Så fina naturbilder i ditt förra inlägg!

Livet är fullt av små plikter och det har jag erfarit den senaste tiden och svårt att hinna med riktigt, mina bloggar har fått ge vika och kommentarerna blivit få.
Men sånt är livet!
Kram /Bea

skogsnuvan sa...

Talgoxarna har hackat på fönstren länge nu och velat ha solrosfrön. Igår morse kom dom och satt sig på mina axlar och protesterade högt så igår var det att åka och köpa frö. Allt löv har blåst av och nu är det riktigt riktigt ruggigt

Åsa! sa...

Så härligt med en trädgårdskalender att drömma sig bort med nu när vi går mot mörkare tider!

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Hejsan och tack för ditt besök i KÖKSTRÄDGÅRDEN. Vilken trevlig post, Eva Robild är verkligen duktig, jag visste inte att hon gör kalendrar, den ser fin ut. Ser fram emot chili inlägget :-)

Tyra i KÖKTRÄDGÅRDEN

Jord under naglarna sa...

Aldrig har jag en så vecker trädgård som under de "nattsvarta trädgårdsmånaderna", i drömmarna är nämligen allt möjligt. :)

Trevlig fredag!

Beppan sa...

För varje dag som går kommer vi närmare en ny vår!!

Bra att tänka på i vinterrusket!!